Monday, April 13, 2009

doa utk yg belum berteman...

Bila Hati Sdh Berkenan....Doa untuk diamalkan...

" YA Allah seandainya dia diciptakan mnjdi milikku,baik utkku duniaku dan akhiratku..maka satukanlah kami dlm ikatan pernikahan..

tetapi Ya Allah....seandainya dia bukan milikku, tidak baik untukku duniaku dan akhiratku, maka pisahkan kami dn hubungkanlh kami sbg persaudaraan islam.."

Ya Allah jika cintaku pada yang lain lebih dari cinta ku pada-Mu, cabutlah rasa cinta di hatiku, Ya Allah jika mengingatinya melalaikan aku dari mengingati-Mu, maka luputkanlah nama, muka dan segala yang aku tahu tentangnya dari akalku dan hatiku..ya Allah andai dia bukan untukku dan tidak pernah tertulis untukku..izinkan aku melupakannya buat selamanya.Ya Allah cukuplah Engkau segalanya bagiku. Izinkan aku terpelihara dari cinta manusia hingga aku menemui-Mu. taatku pada ibu dan ayahku krn cinta pada-Mu, taatku pada suamiku nanti hanya kerana cintaku pada-Mu..amiin..ya Allah kuatkan kami...

الأخرة و الدنيا و الدين في صاحبا يكون و يتزوجني و يخطبنني صالحا زوجا ارزقني اللهم

Maksudnya: ya ALLAH, kurniakanlah aku suami yg soleh yg akan meminangiku dan menikahiku dan yang akan menjadi temanku pada agamaku, dunia dan akhirat ,amin

Ya Allah...
Jika jodoh saya jauh...maka dekatkanlah...
Jika jodoh saya lambat...maka percepatlah...
dan jika jodoh saya buruk...maka perbaikilah...
Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar...
Maka dengarkanlah rintihan hamba ini...
dan Engkau Maha Memberi...
Maka kabulkanlah...hajatku ini...

amin...amin..amin..
ya Rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment

Followers